یزد فردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان، شبکه ملی سلامت (شمس) با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران به صورت ویدئو کنفرانس در یزد افتتاح شد.

دکتر محمد مهمدی بحری مدیر گروه گسترش شبکه مرکز بهداشت استان یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدفردا در این خصوص اظهارداشت: در راستای اجرای نسخه 02  برنامه پزشک خانواده همچنین اجرای پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان این سامانه اجرایی گردید.

وی ادامه داد: شبکه ملی سلامت زیرساخت اصلی ارتباطی بین همه مراکز بهداشتی و درمانی کشور است که مستقل از اینترنت روی بستر امکانات ارتباطی کشور با امنیت و سرعت بالا اجرایی می کردد.

بحری تصریح کرد: شمس امکان تبادل اطلاعات بین مراکز بهداشتی، درمانی دولتی، داروخانه ها و کلیه مراکز آمورزشی، ستادی و خدمات حوزه سلامت را فراهم می کند.

وی افزود: همچنین این سامانه زیرساخت طرح پزشک خانواده را فراهم نموده و برای پزشکان امکام دسترسی به پرونده سلامت بیماران در سراسرکشور را فراهم می کند.

مدیر گروه گسترش شبکه مرکز بهداشت استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه شمس با همکاری شرکت مخابرات در 300  مرکز از 500 مرکز بهداتی و درمانی استان یزد راه اندازی شده است.

به گفته بحری استان یزد یکی از 5 استان اول در اجرای این سامانه در کشور است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا